Kolejny projekt dla Panattoni. W Żarach rozbudowaliśmy fabrykę Valmet Automotive
Na początku października ubiegłego roku, w ramach współpracy z Panattoni Poland, rozpoczęliśmy rozbudowę hali produkcyjnej firmy Valmet Automotive – wiodącego producenta kompletnych systemów dachowych do kabrioletów oraz systemów kinematycznych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt o łącznej powierzchni 8800 m² powstał w Żarach, w województwie lubuskim.
Od lat specjalizujemy się, jako generalny wykonawca, w realizacji wymagających obiektów typu build-to-suit. Właśnie w takiej formule zrealizowaliśmy nowy obiekt dla firmy Valmet Automotive na bezpośrednie zlecenie Panattoni BTS.
Rozbudowa należącej do klienta fabryki w Żarach została pomyślnie zakończona. Finalnie zakład zyskał 8800 m² nowej powierzchni, w skład której, poza częścią produkcyjną, weszły również nowoczesne przestrzenie biurowe oraz pomieszczenia techniczne, takie jak stacja transformatorowa, laboratorium i warsztat.
W ramach tego projektu przeprowadziliśmy rozbudowę istniejącego zakładu produkcyjnego, co stanowiło dodatkowe wyzwanie zarówno z projektowego i prawnego punktu widzenia, jak i z perspektywy generalnego wykonawcy. Nasze doświadczenie pokazało, że kluczowym aspektem dla sprawnego przebiegu prac, zarówno ziemnych, jak i montażowych, była bliskość istniejącego budynku. Konieczne było także dostosowanie harmonogramu robót do codziennego funkcjonowania zakładu, tak aby nie zakłócać ciągłości produkcji i nie wpływać negatywnie na bezpieczeństwo pracowników oraz mienia. Zrealizowane wcześniej podobne inwestycje z pewnością przyczyniły się do powierzenia nam przez firmę Panattoni kolejnego zadania.
W zakładzie w Żarach produkowane są innowacyjne systemy poprawiające wydajność aerodynamiczną, zwiększające zasięg pojazdów elektrycznych oraz ograniczające zużycie paliwa w autach spalinowych. Dlatego nowa przestrzeń produkcyjna powstała zgodnie z zasadami zrównoważonego budownictwa – z zastosowaniem szeregu rozwiązań technologicznych przyjaznych środowisku. Obiekt został wyposażony w nowoczesny system grzewczo-chłodzący VRF o wysokim uzysku energetycznym względem pobieranej mocy, wspierany przez instalację fotowoltaiczną zamontowaną na dachu. W podłożu zainstalowaliśmy zbiornik retencyjny z systemem separatorów, umożliwiający pobór wody do podlewania terenów zielonych, a dla kierowców przygotowaliśmy stanowiska do ładowania samochodów elektrycznych.
W ramach generalnego wykonawstwa zrealizowaliśmy również pełne zagospodarowanie terenu wokół nowego obiektu. Powstała m.in. sieć dróg wewnętrznych, łączących rozbudowaną część z istniejącym zakładem.
Budowa została zakończona zgodnie z planem – wiosną 2025 roku.