W branży logistyczno-transportowej konstrukcje stalowe są dziś jedną z najpopularniejszych technologii wykorzystywanych przy wznoszeniu hal przemysłowych. W obiekty wykonane w takiej konstrukcji wyposażone są centra dystrybucyjne największych znanych firm działających w Polsce. Zawdzięczamy to szerokim możliwościom dostosowywania hal do potrzeb inwestora poprzez tworzenie indywidualnych projektów. Sprawdź szczegóły poniżej!

Firma transportowa w hali stalowej

Siedziba, główny lub nawet pomniejszy węzeł logistyczny firmy transportowej wymaga odpowiedniego zaplanowania. Liczy się każda możliwa sekunda zaoszczędzona na dobrze zoptymalizowanej infrastrukturze budynku. Właśnie dlatego hale logistyczne, magazynowe i spedycyjne budowane są obecnie przy wykorzystaniu konstrukcji stalowych. Największe zalety tego rozwiązania pozwalają firmom na efektywne funkcjonowanie dostosowane do bieżących potrzeb.

W przypadku firm transportowych i logistycznych początek prac nad budową nowej hali stalowej przypada na analizę zapotrzebowania ze szczególnym uwzględnieniem procesów logistycznych. Kluczowe jest optymalne zaplanowanie procesów, co wymaga już na wstępie przeprowadzenia badania i poszerzonej rozmowy z inwestorami nt. opracowanych modeli. Hale stalowe w firmach transportowych z oczywistych powodów potrzebują strefy załadunkowej, ale także dużej strefy magazynowej. Przygotowując projekt, należy zaplanować docelowy system przechowywania towarów zgodnie z ich specyfiką.

hala Eurologis
EUROLOGIS – Centrum Logistyczne

Pod tym względem konstrukcje stalowe również spełniają wszystkie wymagania inwestorów, ponieważ można je dowolnie dostosować do przeznaczenia obiektu. Hale stalowe pozwalają na optymalne rozmieszczenie ścieżek przepływu ludzi i towarów, zbudowanie kompleksowych stref załadunkowych z dokami oraz magazynowych, w tym magazynów specjalistycznych (np. wysokiego składowania i chłodni).

Obiekty logistyczne

Hale logistyczne zbudowane przy użyciu konstrukcji stalowych mogą być w przyszłości modernizowane i w dość łatwy sposób dostosowywane do zmieniających się potrzeb, co stanowi ogromną przewagę nad żelbetową technologią budowlaną. Obiekty logistyczne muszą sprostać wysokiemu poziomowi przepływu towarów, dlatego przy projektowaniu szczególnie należy unikać potencjalnych “wąskich gardeł”.

Dzięki szerokim możliwościom aranżacyjnym hal stalowych sposób wewnętrznego i zewnętrznego transportu towarów może być indywidualnie dostosowany. Poszczególne sektory mogą być nastawione na używanie automatycznego transportu, inne na wykorzystanie wózków widłowych.

hale stalowe Panattoni Europe
Hala logistyczna PANATTONI Park Szczecin

Osobnym aspektem jest tworzenie profesjonalnych doków załadunkowych. Konstrukcja stalowa, jak żadna inna, gwarantuje szeroki wachlarz możliwości, jeśli chodzi o umiejscowienie doków, a także ewentualne późniejsze zmiany ich położenia.

Hale serwisowe

Konstrukcja stalowa to także standard, jeśli chodzi o budowę obiektów z sektora motoryzacyjnego. Doskonałym tego przykładem jest hala warsztatowa. Umiejscowienie i montaż stanowisk serwisowych, warsztatu naprawczego, wydzielenie poszczególnych stref (biurowej, serwisowej, magazynowej) stają się zupełnie bezproblemowe, jeśli bazuje się na tym typie konstrukcji. Hale stalowe można również dowolnie rozbudowywać, co jest doceniane zarówno przez firmy inwestujące w wielkopowierzchniowe nieruchomości, jak i mniejsze przedsiębiorstwa, które z czasem będą się rozwijać. Dodatkowym atutem jest możliwość atrakcyjnego wykończenia, które sprzyjać będzie pozyskiwaniu klientów.

Hala Panattoni Natolin OBI
Hala logistyczna PANATTONI Natolin dla klienta OBI